FANDOM

Vladimir Tismăneanu (n. 4 iulie 1951, Brașov), este un politolog român de origine evreiască, stabilit în Statele Unite. Este profesor de științe politice la Universitatea Maryland. În 2006 a fost președinte al Comisiei Prezidentiale de Analiză a Dictaturii Comuniste din România[1], iar din data de 11 aprilie 2007, presedintele Comisiei Prezidentiale Consultative pentru Analiza Dictaturii Comuniste din Romania[2]. Specialist în teoria sistemelor politice, politici comparate, analiza ideologiilor și mișcărilor revolutionare din secolul al XX-lea.

Critici Edit

  • 2007 - Richard Hall, specialist in istoria recenta a Romaniei, considera ca abordarea Revolutiei din 1989 in Raportul Tismaneanu este o incropeala plina de amatorism: "Romanii meritau ceva mai bun".[3]

Conflicte Edit

A facut parte din consiliul editorial al revistei "Sfera politicii", amintind ca a facut parte din acest consiliu inca de la infiintarea revistei, pana in 2013 cand si-a dat demisia in urma unui conflict cu Stelian Tănase, directorul revistei.[4]

Victor Ponta, premier - schimbarea domnului profesor Vladimir Tismăneanu din funcţia de preşedinte al Consiliului Ştiinţific al Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc(IICCMER), fără nici un fel de explicaţie oficială.[5]

Note Edit

Legături externe Edit

Also on FANDOM

Random Wiki