FANDOM

Teodor Șușman (n. 24 februarie 1894 - d. 1951) a fost liderul unuia dintre cele mai importante grupuri de partizani anticomuniști care a activat în România.[1]

Critici Edit

Teodor Şuşman este considerat de unii localnici din satul Răchiţele un erou al luptei anticomuniste, în timp ce alţii îl descriu şi azi ca pe un criminal care s-a răzbunat pe duşmanii săi.[2]

Note Edit

  1. Cornel Jurju, Cosmin Budeancă, „Suferința nu se dă la frați”. Mărturia Lucreției Jurj despre rezistența anticomunistă din Munții Apuseni (1948-1958), Cluj-Napoca, Dacia, 2002; Rezistența anticomunistă din România. Grupul „Teodor Șușman” (1948-1958). Mărturii, Denisa Bodeanu, Cosmin Budeancă (editori), Cluj-Napoca, Argonaut, 2006; Cornel Jurju, Cosmin Budeancă, Grupul Teodor Șușman, în Doru Radosav et alii, Rezistența armată anticomunistă din Apuseni. Grupurile „Teodor Șușman”, „Capotă-Dejeu”, „Cruce și Spadă”. Studii de istorie orală, Cluj-Napoca, Argonaut, 2003, pp. 75-91; Clara Cosmineanu, Eroi fără glorie, eroi anonimi. Grupul Teodor Șușman, în „Mișcarea armată de rezistență anticomunistă 1944-1962”, București, Kullusys, 2003; Teofil Răchițeanu, Teodor Boc, Cazul Șușman în judecata răchițenilor, Casa de Editură Napoca, 2005; Viorel Cacoveanu, Învinșii, Casa Cărții de Știință, Cluj-Napoca, 2010.
  2. Vărul lui Boc despre un luptător anticomunist: "Era un tâlhar", 18 iunie 2010, Evenimentul zilei, accesat la 22 noiembrie 2016

Legături externe Edit

Also on FANDOM

Random Wiki