FANDOM

Claudiu Iosif Racz, cunoscut mai bine sub numele de scenă Rabă este un actor român de comedie. Este originar din Turda[1] și este unul dintre cei mai cunoscuți și iubiți actori de comedie neaoșă, ardelenească, ai anilor 1990.[2]

A terminat Facultatea de Mecanică din Cluj, unde s-a înscris în brigada BUM (Brigada de Umor "Mecanică"[3]), care era brigada artistică oficială a facultății.[2] În această perioadă ținea câte 6 spectacole pe an în Cluj.[2]

După Revoluție a devenit șeful brigăzii BUM și s-a ocupat de membrii trupei până în 1996, când a participat în emisiunea de divertisment „Știrile de sâmbăta asta” de la TVR Cluj.[2] În cadrul emisiunii „Știrile de sâmbăta asta”, a făcut echipă cu Rozalia Rus (Rozi, soția personajului „Rabă”, pe care îl domina[4][5]), Constantin Trofin, Ovidiu Uscat, Viorel Muncaciu.[2] Emisiunea a primit 4 premii consecutive ale APTR-ului și două premii consecutive ale revistei Viva!.[2]

Din toamna lui 2002 emisiunea s-a mutat la Antena 1, unde a continuat până în 2003.[2]

În 2005 a fost cooptat din nou într-un serial de comedie, „Burlacii”, un sitcom pe TVR 1, făcând parte dintre personajele principale în primele 6 episoade.[2]

Pe lângă actorie, Rabă cântă și muzică etno, de petrecere, și face videoclipuri la piese.[2]

Porecla „Rabă” a dobândit-o la vârsta de 14 ani, când a salvat un cioban de la moarte sigură din fața unui TIR pe care scria RABA.[2]

Note Edit

  1. TurdaNews - Comicul "Rabă" colaborează cu turdeanul Alex Malschi, 18 martie 2009, Turdanews.net, accesat la 8 noiembrie 2016
  2. a b c d e f g h i j Aventura vieții lui Rabă, unul dintre cei mai populari actori de comedie ai anilor '90, 15 ianuarie 2015, Florin Moldovan, Ziardecluj.ro, accesat la 8 noiembrie 2016
  3. Brigada BUM - povestea unei explozii de umor, 24 martie 2008, Clujeanul, accesat la 8 noiembrie 2016
  4. Actrița Rozalia Rus, din celebrul cuplu de umoriști Rozi și Rabă, a murit, 28 octombrie 2014, Alexandra Constanda, Adevărul, accesat la 8 noiembrie 2016
  5. Rozi, partenera simpatica din cupletul cu Raba, s-a stins azi noapte! Dumnezeu sa o odihneasca!, 28 octombrie 2014, Ziardecluj.ro, accesat la 8 noiembrie 2016

Legături externe Edit

Also on FANDOM

Random Wiki