FANDOM

Munții Retezat fac parte din Carpații Meridionali, grupa muntoasă Retezat-Godeanu. Se înalță între două depresiuni importante, Petroșani și Hațeg și între două râuri importante, Râul Mare, care îi delimitează la nord și est și Jiul de Vest, care îi delimitează la sud. Sunt înconjurați de Munții Țarcu la vest, Munții Godeanu, la sud-vest și Munții Vâlcan, la sud.

Partea cea mai importantă a masivului este alcătuită în principal din roci cristaline și se numește Retezatul Mare; partea sudică, cu relief dezvoltat și în mase mai importante de calcare, se numește Retezatul Mic. Acestea se unesc în apropierea lacului Bucura.

VârfuriEdit

Cel mai înalt vârf din Munții Retezat este vârful Peleaga având o altitudine de 2509 m. Este un vârf pe care se poate ajunge destul de ușor dinspre Poiana Pelegii trecând pe la lacul Bucura, lac care poate fi admirat în toată splendoarea lui de la înălțimea celor 2509 metri ai Pelegii. Se urmează Curmatura Bucurei, apoi custura. Pe Vârful Peleaga se poate ajunge și din Valea Pelegii pe la Lacul Pelegii; în apropierea lui se află Vârful Păpușa (2508m).

Fișier:Peleaga 1.jpg

Cabane și refugiiEdit

CabaneEdit

RefugiiEdit

  • Refugiul Salvamont Bucura
  • Refugiul Salvamont Zănoaga [2]
  • Refugiul Stâna de Râu
  • Refugiul Condor [3]

LacuriEdit

Lacurile din Munții Retezat sunt majoritatea de origine glaciară, din care 40 lacuri mari și mijlocii, 18 lacuri mărunte, toate permanente. Dintre acestea cele mai importante din punct de vedere turistic sunt:

NoteEdit

Vezi și Edit

Lectură suplimentară Edit

  • Munții Retezatului, România. Oficiul Național de Turism Carpați, Editura Oficiul Național de Turism Carpați, 1960

Legături externe Edit

Commons
Wikimedia Commons conţine materiale multimedia legate de Munții Retezat

Reportaje

Drumul Național 66A

Imagini

Also on FANDOM

Random Wiki