FANDOM

Mănăstirea Chiștelnița
Profilul mănăstirii
Confesiune: ortodoxă
Hram: Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil
Ctitor:
Tip: călugări
Datele mănăstirii
Datare: 1994
Localizare: Chiștelnița, raionul Telenești

Mănăstirea Chiștelnița este o mănăstire de călugări din Republica MoldovaManastirea Chistelnita a fost infiintata in anul 1994, pe langa biserica din deal cu hramul Sfintii Voievozi Mihail si Gavriil, din satul Chistelnita, Telenesti.

In cadrul manastirii in 1992 este infiintata o scoala de cantareti. Aceasta insa din lipsa de spatiu este transferata langa satul Zaharovca, Telenesti, intr-o fosta tabara de odihna, reamenajata in acest scop. Tot atunci s-a deschis si o sectie pentru dascali.

Biserica Sfintii Arhangheli Mi hail si Gavriil, a fost construita in sec. XIX, insa in perioada sovietica a fost inchisa si parasita. Grosimea peretilor ziditi din piatra este de jumatate de metru. Are o tinda mica, patrata, deasupra careia se inalta turla clopotnitei. Manastirea mai are si o biserica de iarna, cu hramul Sfantul Pantelimon. In aceasta biserica se poate intra prin tinda bisericii Sfintii Arhangheli. Biserica are un plan dreptutunghiular, fara delimitari intre pronaos si naos. In interior nu este pictata, peretii fiind impodobiti cu icoane..

Also on FANDOM

Random Wiki