FANDOM

Institutul Diplomatic Român (IDR), fondat în septembrie 2005, este o instituție publică, cu personalitate juridică și funcționează în subordinea Ministerului Afacerilor Externe.[1]

IDR sprijină activitatea personalului specializat din cadrul ministerului prin furnizarea de expertiză și cursuri de instruire profesională în domeniul relațiilor internaționale și al diplomației.[1]

IDR oferă servicii de analiză pentru Ministerul Afacerilor Externe și pentru alte instituții publice sau private din România și străinătate, organizează evenimente dedicate unor probleme de politică internațională, publică periodice și lucrări de specialitate.[1]

Institutul Diplomatic Român organizează cursuri destinate persoanelor cu studii superioare, care funcționează în aparatul de stat sau în mediul privat, interesate în perfecționarea cunoștințelor și abilităților asociate domeniului relațiilor internaționale.[1]

Lucrări publicate Edit

Volumul al 12-lea din seria I a colecției Documente Diplomatice Române reunește materialul documentar aferent perioadei cuprinse între 1 ianuarie 1884 – 31 decembrie 1885 prezentând redeschiderea Chestiunii Orientale, ca urmare a insurecției din Rumelia Orientală (2011).[2]

Volumul Documente Diplomatice Române, seria a II-a, vol. 18, partea a II-a, 1 iulie-31 decembrie 1936. Acesta prezintă două evenimente majore: înlăturarea lui Nicolae Titulescu de la conducerea Ministerului Afacerilor Străine (29 august și remilitarizarea Renaniei (7 martie) (2011).[2]

Volumul România și Tratatul de la Varșovia. Conferințele miniștrilor și adjuncților Afacerilor Externe ai țărilor participante la alianță. 1966-1991, care cuprinde un corpus important de documente referitoare la activitatea diplomatică a reprezentanților români în cadrul Pactului. În număr de aproape 600, documentele se axează asupra momentelor importante ale relațiilor dintre cele două blocuri în perioada Războiului Rece: organizarea conferinței general-europene, destinderea relațiilor internaționale, problema germană, dezarmarea și limitarea armelor strategice, reducerea bazelor militare existente în Europa (2011).[2]

Grigore Gafencu, învățămintele istoriei. Articole, discursuri și interviuri din presa exilului - volumul cuprinde atât articole de politică externă, cât și discursuri despre construcția europeană. Piesa centrală a culegerii este articolul care dă și titlul lucrării, „Învățămintele istoriei”, un text memorialistic indispensabil pentru înțelegerea viziunii lui Grigore Gafencu asupra politicii externe din timpul ministeriatului său (1938-1940) - publicat în 2011.[2]

Pagini din Diplomația României, vol. II (2011).[3]

Note Edit

  1. a b c d IDR - Prezentare
  2. a b c d Lansare de documente istorice diplomatice la MAE, 31 ianuarie 2011, MAE.ro, accesat la 22 noiembrie 2016
  3. Al doilea volum al lucrării „Pagini din Diplomația României”, lansat la MAE, 16 februarie 2011, MAE.ro, accesat la 23 noiembrie 2016

Legături externe Edit

Also on FANDOM

Random Wiki