FANDOM

Canalul Dunăre-Marea Neagră este un canal navigabil aflat în județul Constanța, România, ce leagă porturile Cernavodă de pe Dunăre și porturile Constanța Midia Năvodari de la Marea Neagră, scurtând drumul spre portul Constanța cu aproximativ 400 km.

Ideea realizării acestei investiţii a avut-o pentru prima dată Germania în anul 1837.[1]

Gheorghe Gheorghiu-Dej a folosit şantierul pentru exterminarea fostei clase politice româneşti, a elitei intelectuale, dar şi a tuturor oponenţilor regimului.[2]

Chiriac Avădanei este inginerul care a proiectat Canalul Dunăre Marea Neagră.[3][4]

Singurul monument de la Canal, dedicat deţinuţilor politici, este ridicat la Galeşu, pe malul Canalului Dunăre-Marea Neagră.[5]

Lagăr de exterminare Edit

La construirea Canalului Dunăre - Marea Neagră, pe lângă voluntarii veniți să muncească, au fost aduși 135.000 de deținuți. Această lucrare care făcea parte din opera de construire a socialismului trebuia realizată cu orice preț. Chiar circula o vorbă pe care procurorii instanțelor le-o spuneau celor condamnați: „Vinovat, nevinovat/ Canalul trebuie terminat”. Dar, înainte de a fi o cale de transport fluvial, canalul a fost conceput să fie un mormânt, un mormânt al „reacțiunii române”.[6]

Note Edit

Bibliografie suplimentară Edit

  • Canalul morții, Ion Cârja, New York, 1974
  • Canalul Morții. Martor, Valentin Hossu-Longin, 2013 - recenzie
  • „Vărul Alexandru și alte povești adevărate”, Gabriel Liiceanu, 2008 - recenzie

Legături externe Edit

Vezi și Edit

Format:Industria navală din România

Also on FANDOM

Random Wiki