FANDOM

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) este o instituție administrativă autonomă cu personalitate juridică și cu competență generală în materie electorală, care are misiunea de a asigura organizarea și desfășurarea alegerilor și a referendumurilor în România, precum și finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale, cu respectarea Constituției, a legii și a standardelor internaționale și europene în materie.[1]

Legea nr. 208/2015 prevede că, pentru organizarea procesului electoral funcționează în mod permanent Autoritatea Electorală Permanentă, care emite hotărâri, decizii și instrucțiuni.[2] În perioada organizării alegerilor se formează Biroul Electoral Central (BEC), birouri electorale de circumscripție la nivel județean, al municipiului București, oficii electorale de sector, în cazul municipiului București, și un birou electoral de circumscripție pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în afara țării, precum și birouri electorale ale secțiilor de votare.[2]

Critici Edit

La alegerile din 30 noiembrie 2004, între cele două tururi ale alegerilor prezidențiale, Traian Băsescu a acuzat că softul care contabiliza voturile din primul tur: pe măsură ce numărătoarea voturilor mergea înainte, numărul de voturi primite de Traian Băsescu părea să scadă.[3] În loc să dea explicații strict tehnice, care fie să explice fenomenul, fie să infirme acuzațiile, președintele BEC, Emil Gherguț a făcut declarații care îi trădau fără perdea simpatiile politice.[3] Ulterior acesta a fost pensionat înainte de termen.[3]

Controverse Edit

2016, noiembrie - Ana Maria Pătru, șefa Autorităţii Electorale Permanente Bucureşti, urmărită penal pentru trafic de influență. Procurorii DNA o acuză că ar fi luat mită în valoare de 275.000 de euro.[4][5][6]

2017, februarie - Sediul Autorităţii Electorale Permanente (AEP) a fost spart, iar autoritățile ar fi ascuns acest fapt foarte grav. Au dispărut documente privind finanţarea controversată a USB de la alegerile locale din iunie 2016.[7]

Note Edit

Legături externe Edit

Also on FANDOM

Random Wiki