FANDOM

Administrația Națională a Rezervelor de Stat (ANRS) este un organ de specialitate al administrației publice centrale România, aflat în subordinea Ministerului Administrației și Internelor. În noiembrie 2009, ANRS a fost comasată cu Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale, rezultând Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale.[1] Este finanțată integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administrației și Internelor.[1] ANRS deține stocuri anuale de grâu de circa 250.000 de tone.[2]

Controverse Edit

ANRS a fost acuzată de corupție, prin alegerea pe bază de favoritisme a agenților comerciali prin care se reîmprospătează anual rezerva de grâu.[2] Afaceriștii primeau tonele de cereale când prețurile pe piață erau foarte mari și le înapoiau la noua recoltă, când grâul se găsește uneori și la preț redus.[2] În anul 2008, în luna martie prețul era de 295 euro pe tonă, iar în septembrie tona de grâu valora 85 de euro.[2] Afaceriștii care au primit grâul statului în martie și l-au returnat în septembrie au obținut, pentru fiecare tonă, un profit de circa 200 de euro.[2]

În decembrie 2014, Cristian Vintilă, fostul șef al ANRS, a fost arestat pentru trafic de arme către o organizație din Columbia.[3][4]

Note Edit

  1. a b Hotararea 1380 din 18 noiembrie 2009 (Hotararea 1380/2009), Monitorul Oficial 815 din 27 noiembrie 2009, accesat la 7 martie 2010
  2. a b c d e Adio afaceri cu grâul statului, 10.04.2009, bursa.ro, accesat la 7 martie 2010
  3. Cine este băcăuanul Cristian Vintilă, fostul șef al Administrației Rezervelor de Stat și Probleme Speciale, arestat pentru trafic de arme către o organizație din Columbia, 19 decembrie 2014, Mircea Merticariu, Adevărul, accesat la 25 octombrie 2016
  4. Culmea falsului academic în România. Istoria alambicată a traficantului de arme și a rectorului care s-au plagiat reciproc, 18 octombrie 2016, Mircea Merticariu, Costel Crangan, Adevărul, accesat la 25 octombrie 2016

Legături externe Edit

Also on FANDOM

Random Wiki