FANDOM

Ținutul Secuiesc (în maghiară Székelyföld, în germană Szeklerland, în latină Terra Siculorum) este – în accepțiunea istorico-etnografică, regiunea[1] din partea sud-estică a Transilvaniei, locuită în majoritate de secui (subgrup etnic maghiar cu o conștiință istorică aparte, cu specificități etnografice, respectiv de dialect [1]) și, care cuprinde teritoriile fostelor scaune secuiești. Respectivele teritorii se găsesc actualmente incluse administrativ în județele Alba, Bacău, Cluj, Covasna, Harghita și Mureș. Colocvial, sub denumirea de Ținutul Secuiesc se înțelege numai teritoriul format din județele Covasna, Harghita și o parte din județul Mureș.

Istorie Edit

Pe de o parte, istoriografia românească mult timp voia să dovedească cu orice chip faptul că dacii, după ce s-au amestecat cu „romanii” (de diferite etnii) ajunşi pe aceste meleaguri, ar fi trăit aici în continuare din secolul al II-lea până în zilele noastre, iar de pe altă parte istoriografia maghiară a negat acest lucru la tot pasul, şi declara sus şi tare că dacii au dispărut definitiv după anul 106, iar după retragerea romană din anul 271 nu ar fi existat formaţiuni statale, nici populaţie stabilă pe teritoriul actual al Ţinutului Secuiesc.[2]

Note Edit

  1. a b CJ Covasna: Ținutul Secuiesc (Prezentare), 12.01.2014
  2. Dacii, romanii şi secuii, 24 aprilie 2017, Maghiaromânia, Adevărul, accesat la 24 aprilie 2017

Legături externe Edit

Vezi și Edit

Also on FANDOM

Random Wiki