FANDOM

Șacalul este un mamifer carnivor sălbatic din familia Canidae, asemănător cu lupul, dar mai mic decât acesta, cu coada mai scurtă și cu botul ascuțit. El trăiește în nordul Africii, în sudul Asiei și în sudul Europei și se hrănește cu animale mici și cu hoituri.

În România Edit

În România, șacalul este o apariție destul de rară. A fost semnalat în Banat, Oltenia, Muntenia și Dobrogea. Șacalii au pătruns în fauna autohtonă încă de acum 50 de ani iar numărul lor este în creștere în partea de sud-est a țării.[1] Originar din India, a pătruns prin Iran și Turcia în Europa, în special în Grecia, Bulgaria și Albania, apoi în România.[1]

Şacalii sunt actualmente principalul prădător din sud-estul României, luând locul lăsat liber în fauna dobrogeană de dispariţia lupului. În Dobrogea, lupul era de temut, pentru că nu se sfia să atace în zone populate, inclusiv în anii 1950 fiind înregistrate numeroase cazuri de oameni dispăruţi. Primul şacal descris şi identificat cu certitudine în România datează din anul 1929, fiind reperat într-un ostrov al Dunării din judeţul Dolj (Călinescu, 1930).[2][3]

Note Edit

  1. a b Pădurile din sud-estul țării, pline de șacali, 2 aprilie 2012, Liviu Cojan, Evenimentul zilei, accesat la 2 aprilie 2012
  2. VIDEO Şacali în Delta Dunării. Principalul prădător din sud-estul României a fost surprins noaptea pe Grindul Lupilor, 15 aprilie 2016, Sinziana Ionescu, Adevărul, accesat la 15 noiembrie 2016
  3. Vânătorii au pus mâna pe arme ca să scape judeţul de şacali. Animalul face ravagii în fondurile de vânătoare, 15 noiembrie 2016, Borcea Stefan, Adevărul, accesat la 15 noiembrie 2016

Also on FANDOM

Random Wiki